En sommar att minnas

Vart ska man egentligen börja. Det har hänt så otroligt mycket både bra och dåligt uppiggande och omtumlande. Jag tror att denna sommar har absolut varit den mest minnesvärda på flera år.
Som jag sa har det hänt så mycket att jag inte vet vart jag ska börja.
Från att sommaren börjat i halv kaos till att blivit den bästa någonsin.
Men dags att komma till den del jag nu tänkt berätta och lika bra är det väll och berätta allt från början.

När jag sist bloggade så var det där i maj lagom efter jarnhesturs vårtävling och så himla glad över min älskade häst som tog oss till en final i T3, och avslutade på en femteplats totalt men etta som YR. Verkligen världensgladaste.
Där efter så var det lagom dags att tagga igång för lite 20års fest. En fest som spenderades med mina underbara vänner! En heldag hemma med god mat, kubbspel och en massa annat som resulterade i en mycket lyckad utgång!

 
   
 
 

Sedan kom midsommar och den tog oss till Åland. Även om det inte va den bästa resan så fick de resultera i en framtid och trots allt som hände va det så oerhört roligt! Jag är så glad att jag hade bästa Mimmie med mig som höll mitt humör på topp.
Det resulterade i god mat, en oerhört lyckad femkamp och en riktig match i brännboll med hemgjorda brännbollsträn. Tur man har en påhittig släkt och det bästa sällskapet så kunde inte denna tripp slutat bättre.

 
    
 
  
 
 
 

Sedan kom sommaren och alla dessa fester vi satte ihop. Ett pluss till Torp som öppnade denna sommar som skapat så många minnen. Bra och dåliga. Jag tror att torp har fått se alla mina sidor tillsammans med mina vänner. Allt från helt underbara super roliga utekvällar till de gånger de gått något snett och slutat i bråk.

 
  
 
  
 
 
  
 
  
 
 
 

Sedan hade vi dom där stunderna man minns lite extra mycket. Som den dagen jag och Natha bara skulle åka en sväng till Rättvik som slutade med en nattlig roadtrip bara för att skingra tankarna, musik på högsta volym och prata om allt och inget. Så glad att ha denna brud i mitt liv!!

 

  
 
  
 
  
 
  
 
  
 


Sedan har vi också den gången vi åkte till Åland. En helg som inte kunde ha slutat bättre.
Det som började som en ”vi åker till Åland bara för att hälsa på en saknad mamma och ta en chillkväll” till att resultera i en trampbåts tur till solen gick ner.
Allt man behöver är en trampbår, lite pople och en högtalare så är några timmar på spegelblankt vatten löst.
Kvällen fortsatte i en kväll av att rensa svamp, dansa tills musiken dog på dansbanan mitt i natten till att ligga i sängen och totalt flippa ur av skratt till sommarens många filmer som man sparat under sommaren. En oerhört lyckad weekend på Åland.

 
  
 
 
  
 
 
  
 
 

Någonstans i detta lyckorus rasade också min värld ihop efter att min farfar gick bort. Världens bästa farfar! Efter en tids sjukdom så får man tänka att han har det bättre. Men nog var det jobbigt.
Farfar som jag alltid stått så nära… Även som sjukdomen plötsligt tog honom ifrån oss var det svårt att förstå att han var borta. Begravningen var fin men också bland det jobbigaste….

 

 

Efter många grillkvällar, karusellåkande på karnevalen, sol och bad, roadtrips, torp kvällar, ålandsresor, break up, dödsfall och så vidare så avslutades denna sommar med en behövlig resa till rhodos, men brudarna!
Efter denna sommar kunde inget förstöra denna resa! Den skulle bli underbar!

Klockan 3 på natten skjutsade far oss till Arlanda. Efter att vi ätit pizza och taggat till genom att titta på Sune i Grekland så var vi äntligen påväg.
Några trevliga timmar spenderade i vänthallen innan vi äntligen fick sätta oss på flyget mot Rhodos.
Efter vi landat, checkat in på hotellet, och tagit oss ner till stranden så var första aktiviteten bokad, en partybåt, passade oss perfekt.
Detta resulterade i en båtfärd på 5 timmar med bananbåts åkande, snorkling, sol och bad, massa lekar, hög musik och dans var det en så oerhört rolig resa. Dock spårade det ur en del men det tillhör väll… eller? Haha.
I alla fall så tror jag inte det finns något vi inte hann med på Rhodos. Det absolut bästa är alla nya vänner vi träffade där och som vi fortfarande har kontakt med, Danijel, Andreas, Ida, Milos, Viktor, Max, Emely, Oscar. Allt vi gjorde.
Inte trodde jag heller att det skulle sluta som det gjorde när vi kom hem. Kan inte säga annat än att jag just nu är världens lyckligaste människa!!

  
 
  
 
  
 
  
 


När vi kom hem från Rhodos så var nästa stora steg i mitt liv. Ett av det största jag gjort. Jag klippte navelsträngen från mina föräldrar och flyttade till en egen lägenhet. Min underbara fina lägenhet. Det är helt sjukt hur mycket man kan älska en lägenhet. Trivs hur bra som helst så senaste tiden har gått åt till att färdas mellan ikea och lägenheten för att få iordning här hemma.
Det absolut bästa jag gjort!! tyvärr har jag inte hunnit få till några bilder än men det kommer...

Tror att jag på något sätt har kommit i kapp med allt som har hänt denna sommar. Såklart hade det hänt så mycket mer men skulle jag skriva precis ALLT så skulle detta inlägg aldrig ta slut och vill inte uttråka er allt för mycket.

Det som är på gång nu är att man jobbar så mycket jag bara kan. Hinna med stallet så ofta jag hinner och försöker få i ordning i min underbara lägenhet.
Efter att få så bra kontakt med vårat lilla Rhodos crew försöker vi att ses så mycket som möjligt. En som jag vill träffa lite extra mycket.
Vilket har lett till några helger till Halmstad och några inneboende här i Avesta.
Det är helt sjukt hur man under så kort tid kan lära känna nya människor som det ändå känns som man har känt hela sitt liv.

Tror jag kommit i kapp med allt skrivande och även om detta påminner om mina nyårs inlägg så tyckte jag att det var dags för en rejäl uppdatering helt enkelt….

Kommentarer:

1 Frida:

Härliga sommarbilder

Svar: Tack Frida! kul och höra :)
Amanda

Kommentera här: