två helger i Halmstad

Blivit några dagar med dålig bloggning men vad gör det... Har en del att göra nu när det bara är 10 dagar kvar till jul.
Iaf så för två helger sen så satte jag och Natha oss i bilen och begav oss ner till Halmstad för lite födelsedagsfirande :)
Blev en skön helg även om vi hamnade i stormen och trodde först inte att vi skulle kunna ta oss hem, men det lugnade sig så det var inga problem :)







sen jobbade man i veckan innan man på fredagen skulle sätta sig på tåget och åka ner till Halmstad igen, denna gång julbord med min fina :)
slutade inte riktigt som planerat på fredagen då vi först hamnade på buss i Skinnskatteberg till Örebro för att sedan vara strandsatte i Örebro.
Som tur var träffade jag Cajsa som också skulle åt samma håll så vi höll varandra sällskap. 




Man blir sådär lagomt förbannad när först tåget är försenat, dom LOVAR att göteborgståget är påväg och att det säkert kommer att gå. Efter först 1 timmes väntan och lite mat i magen och väntan på att tåget ska komma blir det för uppskjutet ytterligare 40 minuter för att sedan bli inställt!
Tur man har världens bästa som åker från Halmstad till Örebro bara för att hämta mig.
Man kan ju säga att man bara va lite trött när vi anlände i Halmstad ungefär 4 på morgonen.

På lördag så sov, i alla fall jag, bort halva dagen... och slutade med lite panik göra sig i ordning för julbordet. Hade verkligen ingen lust vid det tillfället att göra något överhuvudtaget den kvällen...
Men det slutade verkligen i en super rolig kväll med absolut godaste julbordet jag käkat och absolut bästa och roligaste sällskapet!! 




Planen var sen att åka hem på måndagen men pga nya stormvarningar bokade jag om mitt tåg till tisdag för att slippa några mer problem. Ville inte ta några mer risker...

Så jobbade klart förra veckan onsdag till fredag för att sedan ta en ute kväll på lördagen som också blev en väldigt lyckad kväll med massa vänner man inte träffat på länge! verkligen en lyckad kväll!
Igår söndag var de ju lucia så blev en liten Lusse tillställning med stalltjejerna och ut och lussa lite i skogsbo, måste varit det finaste skogsbo skådat sen den gången vi red innan vi startade upp julshowen :) 
Finaste lucian hade vi iaf!! 






Så nu är man inne på sista jobb veckan innan man får lite jullov. Ska verkligen bli hur skönt som helst!! som jag längtar till jul...

Kommentera här: